Online Marketing Strategie

Hoe verbeter ik het online aanzien van mijn bedrijf?

Voor bedrijven is het ontzettend belangrijk om online een professionele uitstraling te hebben. Dit geldt voor grote én kleine bedrijven. Er zijn tientallen manieren om je uitstraling aan te pakken met een online marketing strategie, maar waar moet je beginnen? Samen aan de hand van een aantal Marketing modellen, Social Media kanalen, Content strategieën en Analytics resultaten gaan we werken aan de beste strategie om te zorgen voor een professionelere online uitstraling.

Bij een strategie is het belangrijk dat je samenwerkt en laat het nou net zijn dat we bij Uconme héééél graag samenwerken.

professionele uitstraling maar hoe

Wat doen wij voor jou voor het krijgen van een goede Online Marketing strategie?

Voor het opzetten en ontwikkelen van een goede strategie is het belangrijk om te weten wat de missie en visie is van jou eigen bedrijf. Aan de hand van de missie en visie bepalen we de strategie. In de strategie moet er een doel zijn wat we gezamenlijk willen behalen, en samen gaan we kijken hoe we dat aan de hand van een online marketing strategie gaan behalen. Het behalen van dat doel doen we aan de hand van verschillende analyses en modellen. Veel gebruikte marketing modellen waar wij mee werken zijn de DESTEP-analyse, SWOT-analyse en Macro-analyse. Samen met jou gaan we aan de slag met het invullen van deze modellen door het analyseren van jouw klanten, leveranciers, collega’s en concurrenten. Het belangrijkste bij het opzetten van een goede online marketing strategie is het samenwerken. Het is ontzettend belangrijk dat wij (samen) goed bij elkaar passen, elkaar durven aan te vullen waar nodig en elkaar durven te attenderen op fouten. Wist je trouwens ook al dat we na het opzetten van een online marketing strategie, ook het gemaakte marketing strategie kunnen gaan uitvoeren?

Hoe gaan wij aan de slag voor een Online Marketing strategie?

Kennismaken

We maken kennis en zullen bepalen aan de hand van de gesprekken of we bij elkaar passen.

Plan/Aanpak

We maken een keuze met welke modellen we gaan werken en hoe we dit gaan uitvoeren.

Analyseren

Samen met handige tools zoals Google Analytics zullen we cijfers en statistieken analyseren.

Invullen

In deze fase gaan we Marketing modellen invullen, hier komt een resultaat uit die we gaan gebruiken.

Uitvoeren

De strategie is af en vanaf hier ligt er een plan klaar wat jij (of samen) kan gaan uitvoeren. 

Welke type bedrijf past het best bij jouw onderneming?

Online webshop
5.0996 maanden support
  • BCG Matrix

  • Bedrijfsadvies

  • Content beheer

  • KPI Analyse

  • Website analyse

  • Content planning assistent

  • Sales Funnel analyse

  • Content analyse

  • Social Media analyse

  • Missie en visie

  • SWOT-Analyse

  • Business Model Canvas

+ Laat alle features zien
Landelijk advocatenkantoor
1.2493 maanden support
  • KPI Analyse

  • Website analyse

  • Content Planning assistent

  • Sales Funnel analyse

  • Content analyse

  • Social Media analyse

  • Missie en visie

  • SWOT-Analyse

  • Business Model Canvas

+ Laat alle features zien

Meest gekozen

Regionale schilder
4293 maanden support
  • Sales Funnel analyse

  • Content analyse

  • Social Media analyse

  • Missie en visie

  • SWOT-Analyse

  • Business Model Canvas

+ Laat alle features zien
Lokale slager
149Eenmaig suport
  • Business Model Canvas

  • SWOT-Analyse

  • Missie en visie

Wat vinden klanten van Uconme?

Elke zaterdag helpt Uconme Roode Meubelspuiterij B.V. bij het verwerken en controleren van de boekhouding. Dit zorgt voor rust. Daarnaast hou ik extra tijd over om te werken aan mijn bedrijf, dus dat is extra mooi.
Mijn webshops kwamen niet bovenaan in Google en ik had een lage conversie. Dankzij Uconme kwam ik hoger in Google te staan en is mijn conversiepercentage hoger dan ooit te voren. Ze hebben uitstekend werk geleverd. Hier blijft het niet bij.
Uconme duikt gelijk in op het probleem en zorgt ervoor dat het snel wordt opgelost. Ben aan het kijken wat ze nog meer voor mij kunnen betekenen. Het proces van het verwerken van de in- en verkoopfacturen gaat in ieder geval al hartstikke goed.

Betekenis van de Online Marketing Strategie modellen

Als we kijken naar de features van de pakketten dan zullen veel mensen een vraagteken zetten bij de benoemde producten en diensten die we zullen leveren.
Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken zullen we de features uitleggen in 3 tot 5 zinnen.

Business Model Canvas

Dit is een model wat uit 9 bouwstenen bestaat wat jouw bedrijf beschrijft, analyseert en ontwerpt. Een soort van ondernemingsplan. 

SWOT-Analyse

Deze analyse geeft inzicht in de sterktes en zwaktes van het bedrijf. Daarnaast geeft het de kansen en bedreigingen van de markt weer. Hiermee bepaal je de marketingstrategie.

Missie en visie

Missie betekent waar het bedrijf voor staat en visie is waar het bedrijf voor gaat. Met het bepalen van de missie en visie zetten we de eerste stappen richting een succesvolle strategie.

Sales Funnel analyse

Dit model beschrijft de processen die de potentiële klant volgt om uiterlijk de klant over te laten gaan tot aankoop. Met dit model wordt in kaart gebracht welke processen wel en niet goed zijn afgestemd op de klant.

Content Analyse

In deze analyse gaan we de content van de website en de social media kanalen analyseren. We gaan vanaf de allereerste post de tekst en media analyseren. Welk aanzien is er nu gecreëerd, en wat gaan we veranderen en hoe pakken we dit aan?

Social Media Analyse

We analyseren nu de teksten, beschrijvingen, gedeelde informatie, bedrijfsomschrijvingen en recensies van de klanten. Hoe wordt het bedrijf online gedeeld, waarom en hoe verbeteren we dit?

KPI Analyse

Aan de hand van de doelstellingen en de strategie hebben we de 'Keys' bepaald. Deze KPI's bepalen we door SMART toe te passen. Deze KPI's zullen we in de loop van tijd analyseren en verbeteren waar nodig.

Website analyse

Hier gaan we ons meer focussen op de website. Waar converteert de website niet goed en welke strategie wordt er gehanteerd? We zullen de website aanpassen op de plekken waar de klant langs gaat om uit eindelijk overstag te gaan tot aankoop.

Content Planning assistent

Samen gaan we de content voor de aankomende 3 maanden strategisch inplannen. Dit doen we door te analyseren wanneer bezoekers de website bezoeken, wanneer de piek- en daalmomenten zijn. Ook zullen we kijken op welk tijdstip de bezoekers het meest doorklikken.

BCG Matrix

Hier analyseren we de portfolio van het bedrijf. We zullen de continuïteit van het bedrijf analyseren door de dienst of product te onderscheiden tussen Question marks, Stars, Cash cows en Dogs. 

Bedrijfsadvies

Elke maand gaan wij met jou bespreken hoe het gaat binnen jouw bedrijf. Hoe wordt de strategie toegepast en wat zijn de resultaten. In dit gesprek zullen we verder in gaan op de behaalde resultaten en meer stappen zetten tot de beste optimalisatie voor het hoogste bedrijfsresultaat.

Content beheer

Onze marketeers gaan met de Social Media kanalen aan de gang en zullen 2 post per week ontwerpen, opzetten en uploaden. Hierbij nemen wij volledig de hand over de Marketing strategie van de Social Media kanalen. Wij zullen dit voor jou de eerste 6 maanden beheren. Zo zijn de eerste bouwstenen alvast gelegd voor een succesvolle strategie.

marketing strategie analyse

Waarom samenwerken met Uconme?

Uconme is een leergierig en enthousiast bedrijf. Wij zijn een full-service online marketing bureau en administratiekantoor wat gespecialiseerd is in het opzetten van de Online Marketing Strategie. Dit doen we door vele modellen toe te passen, wat ervoor zorgt dat jou bedrijf de beste resultaten kan gaan behalen. 
Als team zijn we altijd op de hoogste van de laatste trends en maken we gebruik van de beste Marketing modellen om het beste resultaat te behalen. Door het gebruik van diverse online kanalen werken we iedere dag, vanaf elke plek, waar dan ook. Zo zijn wij voor jouw bedrijf 24/7 aan. 
Met de, in geschiedenis, behaalde resultaten laten we zien dat het hoogste niveau nastreven om samen met jou het beste bedrijfsresultaat te behalen. 
 
Founder & Managing director Thimo Roode

Thimo Roode

Manager Connect (Online Marketing Bureau)

Een aantal Marketing Modellen die wij toepassen op de strategie

SWOT-Analyse – Sales Funnel analyse – Missie en Visie
KPI Analyse – Business Model Canvas – BCG Matrix

Uconme maakt gebruik van cookies om de website te analyseren en te verbeteren.